Távoli Kulcsmenedzsment Szolgáltatás (MTKSZ/FTKSZ) aktiválása és beállítása Windows rendszerben

Tanúsítvány aktiválása

 

Lépjen be ügyféltér-fiókjába a https://portal.e-szigno.hu/ oldalon, keresse fel a Dokumentumok menüt és töltse le, majd nyissa meg a TKSZ aktiváló adatlap nevű dokumentumot.

Letöltés előtt az ügyféltér még egyszer elkéri ügyfélfiókjának a jelszavát.

 

 

Telefonja alkalmazásboltjából keresse ki, majd töltse le a mobil e-Szignó alkalmazást.

Indítsa el az e-Szignó appot, és olvassa le az aktiváló adatlapján található QR-kódot, majd kövesse a telefon utasításait. Az aktiváláshoz a telefonnak internetkapcsolatra, valamint a telefon tárhelyének írására, és a kamerához való hozzáférésre van szüksége. Amennyiben kéri a telefon, adja meg a szükséges jogosultságokat.

 

 

Ahhoz, hogy mobileszközén (az e-Szignó applikációban) előzőleg már aktivált aláíró szolgáltatását használni tudja Windows-os környezetben, a tanúsítványt regisztrálni kell a Windows tanúsítványtárába. Ehhez töltse le majd telepítse fel a MeT alkalmazást, melyet itt érhet el: MeT letöltése. Nyissa meg a programot majd a Távoli kulcsok lapfülön kattintson a Hozzáadás gombra:

A megjelenő QR-kódot olvassa le az e-Szignó applikáció QR-kód olvasójával (elérhető belépve az alkalmazásba a "+" jelet választva).

Figyelem! Codesigning tanúsítványok esetén válassza a Haladó lehetőséget (lásd lejjebb)

 

 

A QR-kód sikeres leolvasását követően a MeT beregisztrálja a tanúsítványát:

 

Amennyiben a QR-kód leolvasásával történő beállítás nem sikerült (Haladó hozzáadás): 

Lehetőség van a tanúsítvány manuális hozzáadásra is a QR-kód alatt megjelenő "Haladó" gombra kattintva.

A megjelenő ablakban írja be a személyes Ügyféltér fiókjából letöltött adatlap első oldalán található felhasználónév (OID) mező tartalmát. Valamint a jelszó mezőbe meg kell adnia aktuális MTKSZ jelszavát. Emlékeztetjük, hogy az aktiváló adatlapon szereplő MTKSZ kezdeti jelszavát az első használatakor meg kellett változtatni. Így most nem ezen az adatlapon szereplő, hanem az applikációban megadott vagy általa generált jelszót kell használni, melyet a mobilapplikáció Tárolt jelszavak menüpontjából olvashat ki.

 

Megrendelt szolgáltatásának megfelelően válassza ki a Minősített, vagy Fokozott lehetőséget a legördülő menüből, és kattintson az OK gombra.

 

 

Végül ellenőrizze, hogy a tanúsítványkezelőben megjelent-e a tanúsítványa, regisztrált állapotban.

Amennyiben így sem regisztrálódik be tanúsítványa, úgy keresse technikai támogatásunkat telefonon: +36 1 505 4444, 2-es mellék.

 

Bejegyzés részletei
Bejegyzés azonosító 110
Kategória Tárolt kulcsú szolgáltatás (TKSZ)
Hozzáadás dátuma 2020-04-30 17:28:47
Megtekintések száma 5833