Aláírás Adobe Acrobat Reader DC programban (Minősített Távoli Kulcsmenedzsment Szolgáltatással)

A tanúsítvány regisztrálása

Az aláírás előfeltétele, hogy a tárolt kulcsú tanúsítvány regisztrálva legyen a gépen. A tanúsítványt elég egyszer beregisztrálni, a beállítást újraindítás után is megjegyzi a program.

Ehhez töltse le és telepítse a Microsec e-Szignó Tanúsítványkezelő programot (MeT) számítógépére. A program legfrissebb verziója mindig elérhető a https://download.e-szigno.hu/met/MeTSetup.exe hivatkozáson.

Telepítés után nyissa meg a program kezelőfelületét, válassza a Tárolt kulcsok lehetőséget, majd kattintson a Hozzáadás gombra.

 

Adja meg felhasználónevét (OID), valamint jelszavát (Minősített szolgáltatás esetén az e-Szignó applikációban a Beállítások között, az "MTKSZ" menüponton belül a "Tárolt jelszavak" alatt találja a szükséges adatokat), megrendelt szolgáltatásának megfelelően válassza ki a Minősített, vagy Fokozott lehetőséget a legördülő menüből és kattintson az OK gombra.

 

 

A MeT-ben a tárolt kulcsok lapfülön jelölje ki a felső ablaktáblában a korábban hozzáadott szolgáltatást, majd az alsó táblán a tanúsítványt, végül alul kattintson a Regisztrálás gombra, így a tanúsítvány bekerül a Windows tanúsítványtárába, ezáltal képes lesz vele aláírni az ezen tárat használó programokban.

Ez a megoldás kizárólag Windows operációs rendszeren érhető el.

Nyissa meg az aláírandó PDF fájlt, majd kattintson bal oldalon felül az Eszközök lapfülre és onnan válassza a Tanúsítványok lehetőséget

 

A fent megjelent eszközsoron kattintson a Digitális aláírás gombra,

majd rajzoljon a dokumentumra egy téglalapot oda ahol el kívánja helyezni a látható aláírás képét.

Válassza ki tanúsítványát majd kattintson a folytatás gombra.

Az aláírás előtt még egyszer megtekintheti az elkészülő aláírás látható képének előnézetét, valamint lehetősége van annak módosítására is. Amennyiben megfelelőnek találja a beállításokat, kattintson az Aláírás gombra.

A megjelenő fájlablakban adja meg az aláírt fájl leendő helyét, illetve nevét, majd kattintson a Mentés gombra.

A felugró ablakban adja meg a Minősített Távoli Kulcsmenedzsment Szolgáltatáshoz beállított kulcsjelszavát.

Itt lehetősége van megjegyeztetni kulcsjelszavát a "Kulcsjelszó megjegyzése" lehetőség bejelölésével, így a következő aláírás alkalmával már nem kell ismételten megadnia. Amennyiben a későbbiekben mégis szeretné, hogy kulcsjelszót kérjen a rendszer aláíráskor, úgy a MeT alkalmazás Tárolt kulcsok fülén nyomja meg a "Kulcsjelszó elfelejtése" gombot.

Ezután a rendszer értesítést küld mobilkészülékére. Nyissa meg az értesítést, ujjlenyomatával vagy PIN kódjával oldja fel az e-Szignó, vagy PassByME alkalmazást, nyissa meg a kérést az alkalmazáson belül és hagyja jóvá az aláírás befejezéséhez.

Jóváhagyás előtt ellenőrizze, hogy a számítógép és a mobileszköz által megjelenített Azonosító megegyeznek-e.

Bejegyzés részletei
Bejegyzés azonosító 125
Kategória Más programok
Hozzáadás dátuma 2020-09-25 10:38:56
Megtekintések száma 2519