Kártyán vagy tokenen lévő tanúsítványok megújítása
Ezen útmutató segítséget nyújt e-Szignó kártyán (eSB, eSG, eSG-e), valamint e-Szignó tokenen lévő tanúsítványainak megújításában. A folyamatot az alábbi videós útmutatóban is megtekintheti:
Előkészületek
A megújításhoz szükséges a Microsec e-Szignó Tanúsítványkezelő (MeT) program, illetve aktív internetkapcsolat.
A Microsec e-Szignó Tanúsítványkezelő (MeT) program letöltése/frissítése
Amennyiben nincs telepítve, vagy az e-Szignó kártyakezelő program egy korábbi verziója van az Ön számítógépén, úgy az alábbi linket megnyitva letöltheti a szükséges frissítést.
A kártyán található tanúsítványok megújítása
Nyissa meg az e-Szignó tanúsítványkezelőt az asztalon, vagy a tálca értesítési területén található ikonjára kétszer kattintva.
Kattintson jobb egérgombbal a „Kártya - Sorozatszám:...” kezdetű sorra, válassza a "Tanúsítványok megújítása" lehetőséget, majd adja meg globál PIN kódját (eSG kártya, vagy token esetén PIN kódját).
A Bit4ID (eSB) és az IDPrime MD (eSG-e) kártyák esetében megkülönböztetünk globál, illetve aláírói PIN kódot. Ezen kódokat a kártya tulajdonosa adja meg a kártya aktiválása során, így papíron, nyomtatva nem szerepelhetnek, kollégáink nem ismerhetik azokat. Amennyiben Ön nem emlékszik a globál PIN kódjára, javasoljuk, hogy próbálkozzon az aláíráskor használt kódjával!
A felugró ablakban bal oldalon láthatja a régi tanúsítványait, jobb oldalon pedig a telepítésre kerülő újakat.
Az OK gombra kattintva a program megkezdi a tanúsítványok letöltését és kártyára történő telepítését. A folyamat végén, amikor mindegyik listaelem mellett egy zöld pipa jel szerepel, kattintson az OK gombra.
Zárja be a Microsec e-Szignó Tanúsítványkezelő (MeT) alkalmazást, ezzel a program nem áll le, csak fut a háttérben, hogy a továbbiakban is használni tudja aláíró eszközét.
Amennyiben a tanúsítványok megújítása során segítségre van szüksége, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 (1) 505 4444-es telefonszámon, munkanapokon 8 óra és 17 óra 30 perc között!